מסלול מספר 27 – נחל אלכסנדר גשר הצבים

התחלה וסיום: גשר הצבים על נחל אלכסנדר ליד כפר ויתקין.

הגעה: מחדרה נוסעים דרומה בכביש מספר 4 עד צומת חפר. בצומת פונים מערבה לכפר ויתקין ונוסעים בכביש 5720 כ-1300 מטרים עד הגשר על פני הנחל (זהירות – גשר צר). ממשיכים עוד כ-400 מטרים עד הכיכר שם פונים ימינה ונכנסים לאזור התעשייה. מהכיכר נוסעים בכביש משובש במקצת עוד כקילומטר אחד עד גשר הצבים, שם מחנים.

רושמים ב-WAZE: גשר הצבים נחל אלכסנדר.

אורך המסלול: 4500 מטר.

אופי השטח: מישורי.

תיאור המסלול: לפני תחילת ההליכה או בסיומה, כדאי לצפות מגשר הצבים בעולם החי האופייני לנחל אלכסנדר ובין השאר צבים רכים ונוטריות. חוצים את גשר הצבים לכיוון צפון ומייד לאחריו פונים מערבה (שמאלה) והולכים לאורך שפת נחל אלכסנדר כ-300 מטר עד שמגיעים לדרך כורכר רחבה והולכים בה לכיוון גשר מסילת הברזל (1). עוברים מתחת לגשר ומייד לאחריו פונים צפונה (ימינה) והולכים על דרך הכורכר במקביל למסילת הברזל כ-400 מטר. מגיעים להסתעפות שבילים ופונים בה מערבה (שמאלה) והולכים בדרך במקביל לנחל אלכסנדר, על קטע של שביל ישראל, כקילומטר אחד עד שמגיעים מתחת לגבעה עליה מתנוססת חרבת סמארה (2). עולים בגבעה ומקיפים את חרבת סמארה וחוזרים לחורשת האיקליפטוס המשמשת אתר לנופש ולפיקניקים. הולכים בתוך החורשה, על פי הסימונים, כ-1200 מטרים עד שמגיעים לדרך הביטחון המקבילה למסילת הברזל