מסלול מספר 5 – מאגר השיקוע מנשה צפון

התחלה וסיום: באזור התעשייה קיסריה דרום בצמת הרחובות אלון התבור- השיטה (בחניון מבנן 1).

הגעה מפרדס חנה: מרחוב 'דרך הים' נוסעים מערבה, חוצים את הגשר על מסילת הברזל ועוברים את צמת הכניסה לפארק התעשייה הצפוני של קיסריה ובצמת קיסריה דרום פונים שמאלה וברוב הראשון פונים ימינה וחונים.

רושמים ב-WAZE: רחוב אלון התבור, קיסריה (צד מערב).

אורך המסלול: 5000 מטר.

אופי השטח: מישורי.

תיאור המסלול: מחנים את הרכב ליד מבנן מספר 1 ברחוב אלון התבור ומשם הולכים לצמת המרומזר, חוצים בזהירות והולכים רחוק משפת הכביש, לכיוון מערב כ-300 מטר עד הכניסה למאגרי מנשה הצפוניים. נכנסים לשטח המאגר מימין לשער והולכים כ-150 מטר עד לשביל הגובל בתעלת המים ומקיף את המאגר (1). פונים צפונה (ימינה) ולאחר כ-900 מטר מגיעים לגשר מתחתיו נמצא השפך למאגר (2). ממשיכים עם השביל המקיף עד למכון השאיבה הנמצא מצפון המאגר (3) ומשם פונים דרומה (שמאלה) והולכים על השביל כ-1300 מטר עד שמגיעים במקביל לכביש 651. הצומח השולט באזור זה הוא רותם המדבר שפרחיו מנוצלים על ידי דבוראים להפקת דבש. מנקודה זו יורדים לצד הדרך והולכים כנגד כיוון התנועה עד החזרה לנקודת היציאה. את הקטע הקצר על צד הכביש יש לעשות תוך נקיטת אמצעי זהירות ורצוי ללבוש אפוד זוהר. מסלול זה אינו מסומן, מפני שנמצא בשטח פרטי של הברון רוטשילד (בחכירת חברת 'מקורות'), עם זאת אין כל קושי להתמצא, כל עוד נצמדים לדרך המקיפה את המאגר.