מסלול מספר 3 יד לשילוב

התחלה וסיום: אנדרטת "יד לשילוב" רחוב הבנים, פרדס חנה.

רושמים ב-WAZE: דרך הבנים 70 פרדס חנה.

אורך המסלול: 6600 מטר.

אופי השטח: מישורי חקלאי, אורבאני בחלקו.

תיאור המסלול: מתחילים באנדרטת 'יד לשילוב' שהוקמה בשנת 1969 לציון איחוד פרדס חנה וכרכור. הולכים בדרך הבנים לכיוןן מזרח עד הפנייה הקרובה ברחוב השופטים ופונים צפונה (שמאלה). ברחוב השופטים הולכים כקילומטר וחצי ובדרך עוברים ליד שכונותיה החדשות של כרכור. מגיעים לקיבוץ משמרות ולאחר הליכה לצד גדר צבר מגיעים לצמת דרכים שבצידה המערבי נמצא מבנה לא מטויח. כאן פונים מזרחה (ימינה) לכיוון שכונת 'יובלים' והולכים כ-400 מטר עד לצמת הדרכים שם פונים צפונה (שמאלה). ממשיכים כ-300 מטר עד הגשרון (1) על תעלת המים של נחל משמרות (קטע קצר זה משותף גם למסלול מספר 2 - נחל ברקן). בגשרון של נחל משמרות פונים דרום-מזרח (ימינה) והולכים לאורך הגדה המזרחית של תעלת המים כקילומטר וחצי עד שמגיעים לגשרון בכניסה ליישוב כפר פינס. חוצים את הכביש ונכנסים לשביל האלונים (2), שריד לחורשות אלון התבור רחבות הידיים שאפיינו את האזור. לאחר כ-350 מטר פונים ימינה, חוצים את הכביש לעין עירון ונכנסים לשכונת 'נווה עובד' החדשה לרחוב צפרירים. ברחוב הראשון פונים ימינה לרחוב תרע"ג ואחר כך לרחוב תרע"ג, רחוב השחר, רחוב העלייה ומשם חזרה לצמת כפר פינס. הולכים לכיוון מערב בצד הכביש הראשי כ-200 מטר, יורדים לדרך העפר וממשיכים עד קצהו המזרחי של רחוב הגליל. מכאן הולכים כ-900 מטר עד רחוב השופטים וחוזרים לנקודת היציאה.