מסלול מספר 30 – הבאר גבעת עדה

התחלה וסיום: הבאר - אתר היסטורי בסמוך לכביש גבעת עדה – רגבים.

הגעה מפרדס חנה: מגיעים לגבעת עדה ובכיכר הנמצאת בכניסה לישוב ממשיכים לכיוון רגבים עוד כ-600 מטר. לאחר עיקול בכביש יש לשים לב לדרך עפר המתלכדת עם הכביש בצד הצפוני (שמאל) ומוליכה אל האתר. פונים שמאלה בזהירות רבה!!! ונוסעים על דרך העפר כ-100 מטר וחונים.

רושמים ב-WAZE: סונול דרך רגבים (ממשיכים מתחנת הדלק לכיוון רגבים עוד 400 מטר ופונים לדרך העפר שמאלה)

אורך המסלול: 5000 מטר.

אופי השטח: מעורב.

תיאור המסלול: ההתכנסות בבאר של גבעת עדה שהיא אתר היסטורי ששוקם בשנת 2000, לאחר שנזנחה במשך כ-60 שנה. הבאר ספקה מים לתושבי גבעת עדה מהקמתה. מהבאר פונים צפונה והולכים כ-150 מטר עד שמגיעים לנחל עדה, שם פונים מזרחה (ימינה) והולכים על דרך עפר הגובלת בגדה הדרומית קרוב לקילומטר אחד עד שמגיעים לגשרון (נקודה 1) החוצה את הנחל ובו פונים צפונה (שמאלה). פונים עם השביל לכיוון צפון והולכים כ-400 מטר עד שמגיעים לצמת שבילים במטע שם פוגשים דרך רחבה וכבושה ובה פונים מערבה (שמאלה). ממשיכים בדרך במגמת עלייה מתונה קרוב ל-400 מטר עד שמגיעים לצומת שבילים בו פונים צפונה והולכים לכיוון האנטנה כ-300 מטר ומגיעים לצמת שבילים בו פונים צפונה (ימינה). הולכים כ-250 מטרים ומבחינים משמאל בבריכת מים ובאנטנה ולבסוף מגיעים לאתר הנצחה על שם משה לוין (נקודה 2) שעבד כעורך דין במנהל מקרקעי ישראל ונהרג בפיגוע במסעדת מצה בחיפה בחודש מרץ 2002. מהמקום נשקפת תצפית מרהיבה לכיוון נחל אלונה והכרמל. מהתצפית יורד שביל צר (סינגל) לכיוון נחל אלונה באורך של כ-400 מטר והוא עובר בחורש ים תיכוני צפוף ובו עצי אלון מצוי ואלה ארץ ישראלית. כאשר מגיעים לדרך העפר המקבילה לנחל אלונה פונים בה מערבה (שמאלה) והולכים קרוב ל-200 מטר עד לצמת שבילים הנמצא מתחת למבנה עשוי בטון ובו פונים דרומה (שמאלה) וממשיכים בדרך, הנמצאת במגמת עלייה כ-450 מטרים עד שמגיעים לכרם זיתים ובו פונים מזרחה (שמאלה) ומיד לאחר מכן דרומה ומתחברים לדרך עפר סלולה בה פונים מזרחה (שמאלה). הולכים בדרך קרוב ל-200 מטר ומגיעים לצמת שבילים בו פונים דרום-מערבה (ימינה) ויורדים בדרך לכיוון בתי הישוב אביאל, מרחק של קרוב למחצית הקילומטר, עד לצמת שבילים בו פונים מזרחה (שמאלה) והולכים כ-400 מטרים, עוברים צמת שבילים ופונים במגמת ירידה לכיוון מבנים חקלאיים הסמוכים לנחל עדה. חוצים את הנחל וחוזרים בדרך העפר עד שמגיעים חזרה לנקודת המוצא.