מסלול מספר 28 – גן ירון

גן ירון נקרא על שם ירון אמתי שנפל ערב הפסקת האש במלחמת לבנון השנייה.

התחלה וסיום: שכונת חלומות זיכרון, בקצה המזרחי של שדרות מעוף הציפור, במקום בו מסתיים הכביש.

הגעה מפרדס חנה: נוסעים מפרדס חנה לבנימינה ומשם לזיכרון יעקב בכביש 652. מגיעים לדרך יצחק רבין היורדת לכביש 70 (ואדי מילק) עד שכונת חלומות זיכרון לצומת שדרות מעוף הציפור ופונים מזרחה (ימינה) מגיעים לכיכר וממשיכים מזרחה ונכנסים לכביש ללא מוצא וממשיכים איתו עוד כ-200 מטר עד המפגש עם דרך העפר וחונים.

רושמים ב-WAZE: גן ירון, זיכרון יעקב.

אורך המסלול: 6200 מטר.

אופי השטח: הררי, חורש ים תיכוני.

גובה אנכי: הפרש הגובה בין הנקודה הגבוהה ביותר (נקודת ההתחלה) והנקודה הנמוכה ביותר – 90 מטר.

תיאור המסלול: בסמוך למקום החנייה יש שער וממנו מוליכה דרך עפר מזרחה לגן ירון (כ-200 מטר). מקיפים את גן ירון מצפון (משמאל) בדרך היורדת בין גדרות וממשיכים איתה כ-200 מטר עד שמגיעים לוואדי ופונים בו דרומה. ממשיכים במגמת ירידה מתונה כ-450 מטר עד שמגיעים לצומת שבילים (נקודה 1) שם פונים צפונה ועולים על שביל ישראל. השביל עובר בתוך חורש טבעי ובין גדרות והוא במגמת ירידה מתונה. לאחר קרוב ל-1800 מטר מגיעים למזלג שבילים (נקודה 2) שם פונה שביל ישראל מערבה (שמאלה) ושם אנו נפרדים ממנו לשלום ופונים לכיוון דרום-מזרח (ימינה). ממשיכים בדרך כ-1300 מטר עד שמגיעים למזלג שבילים ופונים בו מערבה (ימינה). הדרך עוברת בשטח חקלאי הכולל מטעי נשירים וגפנים ולאחר הליכה של כ-400 מטר מגיעים לשער בקר (נקודה 3). ניתן לפתוח את השער אולם יש לחזור ולסוגרו כדי למנוע בריחת בקר. לאחר השער ניתן לראות את סימון השבילים הכחול של הועדה לסימון שבילים. ממשיכים עם הדרך המסומנת בצבע הכחול ובדרך עוברים ליד רפת בקר גדולה לידה נמצא שער בקר נוסף אותו יש לסגור לאחר המעבר. השביל הכחול מצטלב בסופו של דבר עם שביל ישראל (נקודה 1) ומשם חוזרים לנקודת ההתחלה.

הערה: המסלול עובר בשטחים חקלאיים ומחייב מעבר דרך שערים סגורים. יש להימנע מלפגוע ביבול או בציוד חקלאי ואת השערים יש לסגור לאחר המעבר.