מסלול מספר 25 – בורג' בנימינה

התחלה וסיום: בורג' בנימינה.

הגעה מכיוון פרדס חנה: עולים על גשר הרכבת של בנימינה לכיוון כביש 4 ומגיעים לכיכר, שם פונים שמאלה ונוסעים עוד כ-700 מטר עד האתר. מחנים במגרש החנייה.

רושמים ב-WAZE: בורג' בנימינה.

אורך המסלול: 5500 מטר.

אופי השטח: מישורי חקלאי.

תיאור המסלול: ממערב לבורג' בנימינה יוצאת דרך הפונה דרומה וצמודה למטע האבוקדו. לאחר כ-400 מטר פונים דרום-מערב (ימינה) וממשיכים בדרך על פי הסימונים, כ-900 מטר ומגיעים למסעף שבילים הנמצא ליד מבנה. ממשיכים ישר עם הדרך מערבה עוד כ-400 מטר עד מסעף השבילים בו פונים צפונה (ימינה). ממשיכים כ-800 מטר עד הכביש לבנימינה (1), חוצים אותו וממשיכים צפונה וכ-200 מטר לאחר מכן פונים מזרחה (ימינה). לאחר כ-700 מטר מגיעים לצמת שבילים ופונים בו צפון-מזרח (שמאלה). הדרך ממשיכה בצמוד לחורשת איקליפטוס, ממנה נשקף נוף יפה של בנימינה וזיכרון יעקב. לאחר כ-600 מטר מגיעים למסעף דרכים בו פונים מזרחה (ימינה) וממשיכים עד רחוב הקציר ובתי המגורים (2). ברחוב קציר פונים דרומה (ימינה) והולכים עד הכביש וממנו חוזרים במסלול המוגן להולכי רגל ואופניים לנקודת היציאה.

נקודת עניין – בורג' בנימינה: אדמת הבורג' נרכשה בתחילת המאה העשרים כחלק ממגמת ההתפשטות של זיכרון יעקב, על מנת ליישב עליה משפחות איכרים מהמושבה. כיום משמש הבורג' גן אירועים.