מסלול מספר 21 – ההר העגול

התחלה וסיום: ההר העגול בעמיקם.

הגעה: מצמת עדה נוסעים מזרחה כשלושה קילומטר עד מסעף הנמצא לפני הישוב גבעת עדה ופונים בו צפונה (שמאלה) לכיוון עמיקם. מהמסעף ממשיכים עם הכביש שמספרו 654 קרוב לשבעה קילומטר עד הכניסה למושב עמיקם. בכניסה לישוב יש שילוט להר העגול. נוסעים עם הכביש ברחוב הכלנית קרוב ל-1800 מטר. הרחוב מתפתל ובקצהו נמצאת דרך הפונה להר העגול. את הרכב יש להחנות ליד שביל הגישה להר העגול, בשולי הכביש.

רושמים ב-WAZE: ההר העגול, עמיקם.

אורך המסלול: 5100 מטר.

אופי השטח: גבעי מתון.

גובה אנכי: מנקודת המוצא לנקודה הגבוהה ביותר - 25 מטר.

תיאור המסלול: מנקודת היציאה פונים ועולים להר העגול, גבעה מיוערת המשקיפה על רמות מנשה (1). מקיפים את הגבעה, עליה נמצא אתר הנצחה לראובן גלקין ויורדים. לאחר הירידה פונים בשביל לכיוון צפון-מזרח והולכים כקילומטר וחצי עד שמגיעים לדרך רחבה המשמשת לפיקוח על המוביל הארצי (2), הנמצאת בסמוך לכביש 6. פונים דרומה (ימינה) והולכים כ-600 מטר במקביל לכביש 6 עד שמגיעים לנחל תנינים (3). פונים מערבה והולכים בשביל לאורך גדתו הצפונית של הנחל כקילומטר וחצי עד שמגיעים חזרה במקביל להר העגול (4). בצמת השבילים פונים צפונה (ימינה) וחוזרים לנקודת היציאה. לאחר גשמים הדרך בוצית.