מסלול מספר 20 – בקעת הנדיב

התחלה וסיום: תחנת דלק 'דור אלון' צמת עדה.

הגעה מפרדס חנה: נוסעים לכיוון צפון בכביש 'דרך הנדיב' לכיוון בנימינה (כביש 652) בתוך שדרת עצים מרשימה של גרבילאה חסונה ותמר קנרי. כקילומטר אחד לאחר היציאה מהשדרה ולפני צומת עדה מגיעים לתחנת הדלק, שם חונים.

רושמים ב-WAZE: דור אלון גבעת עדה.

אורך המסלול: 5700 מטר.

אופי השטח: מישורי חקלאי.

תיאור המסלול: מתחנת הדלק הולכים דרומה במקביל לכביש קרוב ל-200 מטר עד שמגיעים לדרך עפר המצטלבת עם הכביש (1). פונים מזרחה (שמאלה) והולכים על שפת תעלת מים (שלוחה של נחל עדה) ומייד רואים מימין תעלת מים נוספת (שלוחה של נחל ברקן) המתחברת איתה ויוצרות תעלה משותפת. ממשיכים מזרחה על דרך מישורית העוברת בשדות פתוחים ומטעים ולאחר כ-900 מטר רואים מימין גשרון מעל תעלת המים של נחל עדה (2). ממשיכים עוד כקילומטר אחד ומגיעים לגשרון נוסף (3) שם פונים דרומה (ימינה) וחוצים אותו בין שדרת מטעים. לאחר כ-300 מטר מגיעים לתעלת מים של נחל ברקן (4) ואיתה פונים מערבה והולכים קרוב לקילומטר וחצי על שפתה, עד מסעף דרכים (5) בו פונים צפונה (ימינה). הזיהוי של מסעף זה עלול להיות קשה במקצת, במיוחד לאחר עונת החורף והאביב, שכן הצמחייה עלולה לטשטש אותו. בכל מקרה, במידה ועברתם את המסעף תתקלו לאחר כ-100 מטר בצינור עילי החוצה את תעלת המים. אם הגעתם אליו חזרו וחפשו את הדרך ופנו בה צפונה. לאחר הפנייה הולכים כ-700 מטר עד הגשרון (2) וממנו פונים מערבה (שמאלה) וחוזרים לנקודת היציאה.

לתשומת הלב:

מומלץ ללכת במסלול זה בעיקר בקיץ ובסתיו, או אז מטעי הרימונים וכרמי הגפנים השולטים בשטח נמצאים במלוא תפארתם. בעונת החורף הדרך עלולה להיות בוצית מאד לאחר הגשמים.