מסלול מספר 17 – אלוני יצחק

התחלה וסיום: מגרש החנייה של כפר הנוער 'אלוני יצחק'.

הגעה: מצמת עדה נוסעים מזרחה כארבעה קילומטר עד ככר בכניסה לישוב גבעת עדה. פונים על פי השילוט לכפר גליקסון (ימינה) ונוסעים עד צומת T שם פונים ימינה וכ-200 מטר אחר כך פונים שמאלה ונוסעים עד הכניסה לכפר הנוער 'אלוני יצחק'.

רושמים ב-WAZE: בית ספר אלוני יצחק.

אורך המסלול: 5400 מטר.

אופי השטח: מעורב – מישורי גבעי.

גובה אנכי: מנקודת המוצא לנקודה הגבוהה ביותר – 45 מטר.

תיאור המסלול: היציאה מרחבת החנייה בכניסה לכפר הנוער 'אלוני יצחק'. הולכים בצד שמאל של הכביש לכיוון כפר גליקסון כ-350 מטר עד הכניסה לשמורת הטבע 'אלוני יצחק'. חוצים את הכביש ונכנסים במסלול ההיקפי תוך מעקב אחר הסימונים המנחים (יתד עץ עליה חרוט חץ). סמוך לגדר המערבית של השמורה פונים מערבה (ימינה) ויוצאים מהשמורה לדרך כורכר רחבה. הולכים דרומה (שמאלה) ובדרך עוברים על פני הכניסה המערבית לקיבוץ כפר גליקסון עד שמגיעים לאחר כ-800 מטר לגשרון על פני נחל ברקן (1), אחד מהנחלים המזינים את מפעלי מנשה. בנקודה זו פונים מזרחה (שמאלה) והולכים על הגדה הצפונית של נחל ברקן כ-900 מטר ובמקום בו נמצא גשרון על פני הנחל מגיעים למזלג דרכים. ממזלג הדרכים פונים בשביל הצפוני הנושק למרגלות הגבעה. לאחר כ-400 מטר מגיעים למסעף דרכים שם פונים צפונה (שמאלה) ועולים לגבעה המיוערת של יער פארק בו שולט אלון התבור. יער זה הוא שריד ליערות פארק של אלונים שהיו נפוצים באזור עד התקופה העות'מנית. בגבעה (2) ממשיכים על שביל צר (סינגל) הפונה מזרחה (ימינה) והולכים, מתחת לכבלי מתח גבוה קרוב ל-600 מטר עד שמגיעים לדרך כורכר. בדרך זו פונים צפון-מערב (שמאלה) והולכים כ-300 מטר עד צומת דרכים שם פונים מערבה (שמאלה). יורדים בדרך העוברת בעמק קטן שיש בו מטעים וכרמים כ-400 מטר ומגיעים למסעף שבילים משם פונים צפונה (ימינה), חוצים את העמק ועולים לגבעה, עליה נמצא כפר הנוער. ממשיכים עם הדרך עד גבעת עדה (3) וממשיכים ביער האלונים, עד לכביש ומשם בחזרה לנקודת היציאה. בתקופת החורף מצטיין יער אלוני יצחק בפריחה מרהיבה של רקפות ונרקיסים.