מסלול מספר 14 – נחל נרבתה ויער מצר

התחלה וסיום: תחנת הדלק בכניסה לקיבוץ מצר, ליד באקה אל גרביה.

הגעה מצמת כרכור: נוסעים לכיוון צמת שער מנשה בכביש 6403. בצמת פונים ימינה לכיוון באקה אל גרביה, עוברים את הרמזורים ובכיכר שלפני באקה פונים שמאלה ונכנסים לתחנת הדלק.

רושמים ב-WAZE: דלק – מנטה קיבוץ מצר

אורך המסלול: 5000 מטר.

אופי השטח: מעורב, לרוב מישורי.

גובה אנכי: מהנקודה הנמוכה ביותר לגבוהה ביותר – 52 מטר.

תיאור המסלול: יוצאים מתחנת הדלק, בכניסה לקיבץ מצר, ועולים על דרך עפר היוצאת לכיוון מזרח ובמקביל לכביש 6. לאחר כ-600 מטר מגיעים לצמת שבילים בו פונים צפונה (שמאלה) והולכים כ-400 מטר בדרך, שחלקה צמוד למטע אבוקדו, עד הכניסה ליער מצר (נקודה 1). ממשיכים צפונה בשביל הראשי וחוצים את היער, מרחק של כ-600 מטר, עד שמגיעים לדרך עפר כבושה המקבילה לערוץ נחל נרבתה. פונים מערבה (שמאלה) והולכים כ-300 מטר עד בסמוך למפגש ערוץ הנחל עם הדרך, בו פונים צפונה, חוצים את ערוץ הנחל ועולים ליער מגיני מענית, שם פונים מייד לכיוון מזרח והולכים במקביל לערוץ הנחל. לאחר הליכה של כמחצית הקילומטר (בצמתי שבילים יש לפנות לשביל הימני המקביל לערוץ הנחל) מגיעים לדרך הנכנסת לקיבוץ מענית, שם פונים בחדות לכיוון דרום (ימינה) ועוברים גדר בקר, אותה יש לסגור לאחר המעבר (נקודה 2). לאחר מעבר הגדר יורדים בשביל צר (סינגל) ועוברים גשרון עשוי מתכת בצבע ירוק ויורדים עד ערץ הנחל, בו פונים מזרחה (שמאלה) וממשיכים כ-400 מטר עד שמגיעים לצמת שבילים שמעליה ניצב בניין ישן (בעבר שימש המקום כמחצבה) ובו פונים דרומה (ימינה) וממשיכים עד השביל הראשי המקביל לקו היער שם פונים מזרחה (שמאלה). לאחר פחות מ-100 מטר מגיעים לשביל הנכנס ליער ובו פונים צפונה (ימינה, נקודה 3). שביל זה חוצה את היער ולאחר כ-600 מטר יוצא מהיער וממשיך בשביל המקביל לכביש 6 בשטח פתוח (נקודה 4). מכאן ממשיכים כ-1100 מטר עד ההגעה לנקודת היציאה בתחנה הדלק.