מסלול מספר 10 - ביצת זיתא

התחלה וסיום: פארק גן שמואל ליד מחסום השביל לחדרה.

רושמים ב-WAZE: גן שמואל פארק מסחרי.

אורך המסלול: 6000 מטר.

אופי השטח: מישורי ומרובה בריכות דגים.

תיאור המסלול: המסלול מתחיל בדרך הכורכר, המקבילה לכביש 65 ויוצאת ממגרשי החנייה של פארק גן שמואל לכיוון חדרה. מדרך זו יוצאים שני מסלולים האחד 'סובב גן שמואל' והשני 'ביצת זיתא'. אורך הקטע המשותף לשני המסלולים כ-200 מטר על הדרך הנמצאת בין כביש 65 ובין הגדר הדרומית של קיבוץ גן שמואל. במקום בו הגדר פונה צפונה נפרדים המסלולים והמסלול של ביצת זיתא ממשיך ישר לכיוון הגשר מעל מסילת הברזל הישנה, העוברת תחת כביש 65 (1). ממשיכים על הכביש הישן במקביל לגדר התוחמת את תחנת הרכבת הישנה 'חדרה מזרח' וממשיכים ישר במקום בו הכביש פונה לחדרה, עד לתחנת חלוקת מתדון של משרד הבריאות. מייד לאחר מכן חוצים את ערוץ נחל חדרה (2) על גשר הרכבת לכיוון דרום (ימינה). ממשיכים עוד כ-400 מטר עד שמורת ביצת זיתא, שריד לביצות חדרה, שבעונת החורף מלאה במים. מביצת זיתא עולים לסוללה המקיפה את בריכות הדגים של קיבוץ גן שמואל. הולכים כמחצית הקילומטר על הסוללה ומגיעים לדרך החוצה את נחל חדרה ושוב פעם חוצים אותו ופונים מזרחה (ימינה). לאחר הליכה של כ-900 מטר מגיעים לקבוצת עצים גדולה ולידה עוברת תעלת מים שמשני צידיה דרכים (3). פונים לדרך ממערב לתעלה והולכים צפונה (שמאלה) ולאחר מכן ממשיכים עם הדרך מערבה כקילומטר וחצי עד לבאר צ'רקס הנמצאת ליד תשלובת גרנות (4) ומשם בחזרה לפארק גן שמואל.