מסלול מספר 4 - משמרות

התחלה וסיום: קיבוץ משמרות ׁ(ׁבאזור בו היה גן אירועים 'אגדת דשא')

רושמים ב-WAZE: קיבוץ משמרות.

אורך המסלול: 6200 מטר.

אופי השטח: מישורי חקלאי.

תיאור המסלול: יוצאים מחניון גן האירועים לשעבר 'אגדת דשא' בקיבוץ משמרות. הולכים צפונה ובדרך עוברים על פני בית העלמין של הקיבוץ. לאחר כ-800 מטר מהיציאה, הדרך מגיעה למסעף שם פונים מערבה (שמאלה) וממשיכים עד הגשר על פני תעלת המים של נחלי מנשה (1). חוצים את הגשר צפונה ומייד פונים מערבה (שמאלה) והולכים כ-400 מטר עד צומת דרכים בה פונים דרומה (שמאלה) והולכים עד תעלת מים נוספת של מפעלי מנשה. ממשיכים עם התעלה עד צמת דרכים עם גשר הנמצא ליד חורשה עבותה. בצמת הדרכים הנמצא בין החורשה והגשר פונים צפונה (ימינה) ומקיפים את החורשה מצפון וחוזרים לדרך המקבילה לתעלה. לאחר שחזרנו לדרך המקבילה הולכים כאשר משמאל נמצאת תעלת המים ומימין חורשת איקליפטוסים עבותה ואם תחקרו מעט את החורשה תגלו כי בלב החורשה מסתתר אגם מים קטן – 'האגם הנעלם' ששימש בעבר מוקד של גן אירועים. ממשיכים בשביל עד לנקודה בה המים נכנסים מהתעלה הפתוחה לסיפון תת קרקעי (2). במקום זה עושים פניית פרסה והולכים מזרחה בדרך המקבילה לתעלה, הפעם מדרום לה. לאחר כ-250 מטר הדרך פונה דרומה וממשיכים איתה מנקודה זו עוד קרוב לקילומטר אחד עד שהיא חוצה את רחוב תדהר (3). חוצים את הכביש וממשיכים עוד כקילומטר ושלוש מאות מטר, על פי הסימונים, עד שמגיעים לכביש הכניסה למשמרות. כאשר מגיעים לכביש, פונים צפונה (שמאלה) וחוזרים לנקודת היציאה.